Hogyan válasszon egy munkáltató sikeresen a jelentkezők közül?

Hogyan válasszon egy munkáltató sikeresen a jelentkezők közül?

A munkáltatóknak érdemes lenne szem előtt tartania azt, hogy a világ megváltozott és manapság már a munkavállaló szabadon felmondhat. Ezért, ha mégis szeretnék, hogy egy jó munkaerő hosszú távon is náluk maradjon oda kell figyelniük arra, hogy mi motiválja őket a munkában. Ahhoz, hogy ez kiderüljön érdemes egy motivációs térkép segítségével felméretni azt, hogy a munkavállalót miképp lehet lelkesíteni.

De nem csak a munkáltató számára nyújt segítséget a motivációs térkép. Az, ha az ember tisztába kerül a saját igényeivel, melyekkel talán még ő maga sincsen tisztában, sosem jelent hátrányt, csakis előnyt. A motivációs térkép kitöltésével magának a munkavállalónak is nagyobb rálátása nyílhat arra, hogy mi is az, ami tényleg lelkesítően hat a számára egy munkahelyen, mik az elvárásai egy pozíciótól, ez pedig megkönnyítheti a munkahelyválasztást is egy váltás alkalmával, vagy pedig tehet javaslatot a főnökének, hogy milyen feladatokban tudná magát a leginkább elképzelni.

A motivációs térképek kapcsán azonban fontos kihangsúlyozni, hogy ez nem egy személyiségteszt. Három nagy csoportot mérnek fel a kitöltés révén: a fejlődéssel, az eredményességgel, és a munkahelyi kapcsolatokkal kapcsolatos igényeket. Ezen belül pedig három-három részterületre sorolja a teszt a kitöltőt.

A munkáltatónak akkor is hasznos lehet a motivációs térkép, ha szeretne jó döntést hozni azzal kapcsolatban, hogy a sok jelentkező közül ki lesz majd a legjobb választás a számára. Vannak pozíciók, amin belül bizonyos területek előnyt éleznek, így mondjuk egy alkotó tevékenység esetében a kreativitásra, alkotásra lelkesedő munkaerő a legjobb választás. Jó lehet kiszűrni már az elején, hogy ilyen szempontból ki motiválható és ki nem.

Comments are closed.